; ; ;
لطفا چند لحظه منتظر بمانید...

69 سوال که عملکرد بازاریابی محتوای شما را بهبود می دهد

69 سوال که عملکرد بازاریابی محتوای شما را بهبود می دهد
4/25 از 5 بوسیله 2 رای

در تمام گزارشات و تجزیه و تحلیلهای بازاریابی محتوا،مهمترین عامل، توانایی شرح داده ها در قالب بینشهای عملی و عمل به این بینش ها برای بهبود عملکرد است. متاسفانه اکثر بازاریابان از طریق اشاره هایی به گزارشاتشان به سادگی از آن رد می شوند. آنها داده ها را رو مشتریانشان، مافوقانشان یا هم تیمی هایشان تخلیه می کنند بدون اینکه هیچ بینش واقعی از آنچه که اتفاق می افتد و یا از بودجه زیادی که برای بازاریابی محتوایشان صرف نموده اند داشته باشند.

زمان زیادی صرف حذف داده ها از منابع مختلف بدون شرح بیان از طرف مردمی که در واقع آن کار مورد نظر را انجام می دهند می شود. بازاریابان اغلب وقتی از آنها پرسیده می شود که "همه اینها چه معنی می دهد؟!" از این روند به ستوه درمی آیند و شانه هایشان را بالا می اندازند. کلید واقعی برای یک استراتژی محکم و افزایش عملکرد بازاریابی محتوا عبارتند از بینش سازگار، تفکر انتقادی و شرح تلاشها با بهترین ابزار تجزیه و تحلیل از همه چیز: مغز شما.

بهبود عملکرد بازاریابی محتوا

 

با این حساب من در ذهن، یک لیستی از 69 سوال را پیرامون گزارش داده هایتان ایجاد کرده ام با این عنوان که آنها به طور ویژه به تلاشهای بازاریابی محتوایتان مرتبط اند. تعدادی از پاسخهایی که ممکن است شما بدانید، دیگران ممکن است نیاز باشد تا مقداری در طول زمان آنها را کاوش کنند، اما همه آنها در حوزه برنامه بازاریابی محتوایشان معتبر است.

 

معیارهای عملکرد بازاریابی محتوای کلیدی

قبل از اینکه ما سوالات را دریافت کنیم، یک سری معیارهای محتوای کلیدی برای ارائه بانک محتوا برای بهره مندی طولانی مدت از برنامه تان وجود دارد.

معیارهای زیر را جهت اینکه از توسعه محتوای خوبتان اطمینان داشته باشید به خاطر بسپارید. این شامل اندازه گیری سیگنالهایی است که ممکن است رضایت مخاطبان را نشان دهد و این معیارها را به عنوان یک نقطه شروع برای تفکر انتقادی در مورد گزارش هایتان چه به صورت هفتگی، ماهیانه، یک ماه در میان، دو ماه در میان، فصلی، سالیانه، سال به سال یا در محدوده های زمانی دیگر استفاده نمایید.

بیشتر این معیارها باید کمی و کیفی مشاهده گردند:

  • افزایش صفحات منحصر به فرد و دارایی های محتوا: یک معیار مثبت یا منفی برای تولید محتوای جاریتان مشخص کنید که برای رشد اهداف مرتبط به کسب و کار و KPI (شاخص های عملکرد کلیدی) ها حیاتی است. این معیار باید از هر دو نقطه نظر کمی و کیفی مشاهده شده و وزن گردند.
  • افزایش صفحات منحصر به فرد برای یک موضوع کلمه کلیدی خاص  یا مجموعه کلمات کلیدی هدف گذاری شده: نشان دهید که روند تولید، پیرامون ستون محتوای اولویت بندی شده و موضوعات کلمات کلیدی افزایش یافته است.
  • افزایش بک لینکها هم در سطح صفحه و هم در سطح صفحه اصلی: یک شاخص طبیعی از بازاریابی محتوا. اگر محتوای شما بد باشد کسی به آن لینک نمی دهد. بالعکس محتوای خوب  به دلیل اینکه در یک سطح انسانی به نظر می رسند، لینکها را به شیوه طبیعی در منابع معتبر رشد می دهند.
  • ضریب پیوند عمیق: ضریب لینکهای ورودی به صفحه اصلیتان در مقابل تمام صفحات عمیق دیگر در دامنه تان. اگر صفحه اصلیتان برجسته است، روی فعال نمودن لینکها به صفحات عمیق سایت کار کنید. یک ضریب لینک صفحه اصلی بسیار خوب، یک شاخص از عمق محتوای ضعیف و تعامل، داخل یک دامنه سایت است.
  • نرخ گزافه گویی: مقداری بحث روی ارزش این معیار وجود دارد، اما آن یک شاخص از تعامل و کیفیت محتوا در یک سطح بالا است.
  • ارجاعات موتور جست و جو سطح صفحه: اگر یک موتور جست و جو کارش ارائه محتوای مربوط به جست و جوگران است، سپس منصفانه است که محتوای شما از این نقطه نظر که ترافیک را مبتنی بر موضوع صفحه دریافت میکند مقایسه گردد. ترافیک جست و جوی ایزوله شده می تواند روندهای آشکار برای ستون محتوا و علاقه موضوعی روی سایت شما را نشان دهد.
  • ارجاعات سطح موضوع محتوا: همانند معیار بالا است، اما آن شامل گروه بندی اندازه گیری موضوعات و ارکان محتوا در یک گزارش ترکیبی است.
  • ارجاع ترافیک لینک: مجددا، ارجاعات لینک طبیعی و ترافیکی که آنها تولید می کنند می تواند یک شاخص از تعامل و کیفیت محتوا باشد. اما در نظر داشته باشید که آن اغلب بازتابی از سایتهایی که ترافیک لینک ارائه می دهند است نه محتوای واقعی شما.
  • زمان در سایت: بار دیگر، مقداری بحث روی این معیار وجود دارد، اما من آن را به عنوان یک شاخص از تعامل محتوا دوست دارم.
  • تعداد بازدیدهای صفحه و مسیر هر بازدیدکننده: شاخص دیگری از تعامل بازاریابی در مراحل مختلف روند بازاریابی است چنانچه آن می تواند مرتبط با معیارها و شاخص های عملکرد کلیدی مختلف بسیاری باشد.
  • ارزش رسانه ای ترافیک محتوا: تعداد مخاطبان مرتبط و محاسبه شده مبتنی با آنچه که یک بازاریاب حاضر است در فضاهای رسانه دیجیتالی قابل مقایسه بپردازد.
  • بازگشت بازدیدکنندگان: اولین ویزیت جدید، یک امتیاز بزرگی است اما بازگشت ملاقات کنندگان، شاخص دیگری از تعامل محتوا هستند. یک استراتژیست بازاریابی کاربلد به خوبی می داند که چطور ملاقات کنندگان زیاد یک عمل مطلوب را ارائه می دهند و اینکه چطور محرک ها را بهینه کنند تا عملکرد را در این قسمت افزایش دهد.
  • صفحات به کارگرفته شده در سطح بالا در سایت و درصد ترافیک کلی سایت از این صفحات: این می تواند به عنوان یک شاخص از اینکه چطور مخاطب دوست دارد محتوای شما را استفاده کند و یک شاخص از نواحی جهت رشد تلاشهای محتوایی در نظر گرفته شود. این بنابراین می تواند نشان دهد که آیا تلاشهای محتوایی مبتنی بر اهداف جامع کسب و کار هستند یا خیر.
  • معیارهای اجتماعی روی صفحه همانند تعداد اشتراکها، بازدیدها یا لایکها نشات گرفته شده از محتوای اصلی شما به جای اشتراک گذاری داخل یک شبکه: یکی دیگر از شاخص های تعامل محتوا و اثرات توزیع محتوا. اگر مخاطبین شما، محتوای شما را به اشتراک نمی گذارند، به این معنی است که شما کار را درست انجام نمی دهید.

این 68 سوال را جهت بهبود عملکرد محتوا بپرسید

از آنجا که مغز شما مهمترین ابزار اندازه گیری برای همه چیز است، شما به آن برای تبدیل داده ها به بینش و در نهایت تبدیل بینش به هوش کسب و کار نیاز دارید. همیشه جمع آوری بینش کار آسانی نیست و شما اغلب باید برای به دست آوردن چیزهای جدید سخت تلاش کنید تا خودتان را پیدا کنید.

جهت کمک به پیدا شدن ایده های جدید و ارائه تعدادی سوالات پایه برای توسعه بینش، سوالات زیر را مطالعه نموده و تعیین کنید که آیا آنها مرتبط به موقعیت شما هستند یا اینکه آیا آنها می توانند به شما کمک کنند تا در مورد اندازه گیری اهداف کسب و کارتان در یک راه جدید و خلاق فکر کنید:

عملکرد بازاریابی محتوا

 

  • چه چیزی با محتوای شما پس از آخرین داده ها یا آخرین ویو شما تغییر کرده است؟
  • چه رویدادهای محتوایی روی سایت شما یا در فضاهای اجتماعی در طول این زمان اتفاق می افتد، و آیا آنها موجب هریک از این اتفاقات می شوند؟
  • آیا شما روی رویدادهای بازاریابی محتوا کنترل دارید و یا اینکه آنها فراتر از کنترل شما هستند؟
  • آیا شما عملکرد بازاریابی محتوا را مبنی بر اهداف برندینگ، اهداف مستقیم بازگشت سرمایه یا هر دو اندازه گیری می کنید؟
  • آیا ابزارهای تجزیه و تحلیل شما برای اندازه گیری عملکرد که اهداف بازاریابی محتوای شما وابسته به آن است به اندازه کافی جامع است؟
  • هریک از این تغییرات جدید آیا مثبت هستند و اگر این چنین است، چطور آنها می توانند از طریق اقدامات محتوایی مشابه تکرار شوند؟ چه مدت زمان برای تولید و گسترش این محتوا طول میکشد؟ آیا خلق مجدد موفقیت کنونی شما یک برد کوتاه مدت، میان مدت و یا بلند مدت است؟
  • آیا شما یک معیار محتوای قوی دارید که با آن اندازه گیری کنید؟ آیا داده های معیار محتوای شما، به حداقل یک سال پیش بر میگردد؟ تاریخچه پیشینه شما به چه زمانی بر می گردد؟
  • به طور کلی، آیا کارهای محتوایی شما بازده مثبتی برای کسب و کار شما چه از نقطه نظر مالی یا یک چشم انداز تجاری تولید می کند؟
  • قسمتهای بازاریابی محتوا که بالاترین بازده برای کسب و کار شما را ارائه می دهد چیست؟ آیا شما در این قسمتها برای رشد و ساخت کسب و کارتان سرمایه گذاری مجدد می کنید؟ چرا آره یا چرا نه؟
  • آیا شما رویکردهای محتوا را در آن واحد و در سری های زمانی چه از جهت مثبت یا منفی ارزیابی می کنید؟
  • آیا شما برای کمک به سرمایه گذاری روی سری های زمانی در یک سناریوی زمان واقعی در آینده، هر درسی که از گذشته گرفته اید را به حساب می آورید؟ آیا شما برای فصلی بودن در محتوا و گفت و گو به منظور واکنش در زمان واقعی آماده اید؟
  • آیا شما ارتباطی بین تاثیر بازاریابی محتوا روی اهداف کسب و کار و هر قسمت دیگری از جست و جو و اجتماع می بینید؟
  • آیا شما تغییرات منفی بزرگی روی هریک از معیارهای کلیدیتان دارید؟ اگر این چنین است، چه رخدادهایی در این دوره در سایت شما اتفاق افتاده است؟
  • چه کس دیگری به سایت و صفحات اجتماعی شما دسترسی دارد و آیا آنها هیچ نوع تغییر محتوایی در طول آخرین دوره گزارش گیری ساخته اند؟ آیا آنها هیچ نوع تغییری در سیستم مدیریت محتوا در یک شیوه فنی ایجاد کرده اند؟ آیا هیچ نوع تغییرات فنی که ممکن است منجربه یک سقوط مثبت یا منفی در نتایج گردد وجود دارد؟
  • توصیه هایتان برای تغییر یا به روز رسانی محتوای شما در طول چرخه گزارش گیری کنونی تان چه چیزهایی هستند؟
  • آیا هیچ نوع رویکرد گفتگو یا کلمه کلیدی هم اکنون وجود دارد که بتواند به شکل دادن استراتژی اجتماعی و محتوای موجودتان کمک کند؟ زمینه این تغییرات چیست و چطور آنها می توانند بهتر مورد خطاب قرار گیرند؟
  • صفحات با تعداد ورودی بالا برای استفاده از محتوا در سایت شما کدامها هستند؟ آیا این صفحات مطابق با هدف کاربر بهینه شده اند؟ شما برای اندازه گیری رضایت مخاطبان از هدفشان با این صفحات، چه مکانیسم های بازخوردی دارید؟ آیا شما هر قسمت را قادر ساخته اید تا در آن واحد با مخطبانتان تعامل برقرار نماید؟
  • درصد کلی ترافیکی که از جست و جوی طبیعی می آید چقدر است؟ آیا آن بالاتر و یا پایینتر از دوره های قبلی است؟ چرا؟
  • رقبای مستقیم و غیرمستقیم شما چه کسانی هستند؟ درصد کلی از ترافیک جست و جوی طبیعی شما چطور با رقبای مستقیم و غیر مستقبیم سطح بالای شما مقایسه می شود؟ آیا هیچ نوع رقبای تازه ظهور کرده ای دارید یا هیچ نوع رویکردی برای نشان دادن رقبای جدید در حال افزایش در برابر ارکان محتوای مورد هدف شما وجود دارد؟
  • آیا شما توجهی به هرگونه ارتباط با تعاملات اجتماعی نشات گرفته از ترافیک جست و جوی اضافه ای که می آید دارید؟ چرا آره یا چرا نه؟
  • چه مقدار درآمد از جست و جوی طبیعی به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه به دست آمده است؟آیا آن به طور پیوسته افزایش یافته است؟
  • آیا شما رتبه مشاهده شده برای عبارات مورد هدفتان را اندازه گیری می کنید و به داده ها جهت می دهید؟
  • آیا شما از نظر ترافیک جست و جو و مشاهده شدن کلمات مورد هدفتان در مقابل کلمات رقبایتان، دستاوردی دارید (یک کلمه یا گروهی از کلمات)؟
  • آیا شما هیچ نوع بهره قابل توجهی در عبارات کلیدی به صورت ساعتی یا روزانه می بینید؟ چرا آره یا چرا نه؟ ترافیک از کجا آمده است؟ آیا شما می توانید ورودی ترافیک ارجاعی لینک را برای قرار دادن در فضاهای اجتماعی که در مورد شرکتتان صحبت می کنید، شناسایی کنید؟ آیا شما درگیر گفت و گو در مورد سایتهایی که لینک می دهند می شوید؟ 
  • ارزش مالی یک لایک، توییت، توییت مجدد یا اشتراک گذاری چیست؟ آیا اثرات کلی شما با این معیارهای اجتماعی در حال رشد است؟ چرا آره یا را چرا نه؟

نتیجه گیری

به هرحال، این یک لیست تقریبا طولانی است که نیاز است کمی کنش در آن صورت گیرد، اولویت بندی گردد و تفکر انتقادی شود تا آن را برای برنامه محتوایتان مفید سازد. اما این سوالات باید در عملکرد بازاریابی محتوا استاندارد باشند که بینش های عملی را ارائه می دهند در غیر اینصورت فقط داده هستند.

داده ها به تنهایی مفید نیستند. اما وقتی این سوالات، تفکر انتقادی شما را تحت تاثیر قرار می دهد، عقل و بینش را برای برنامه بازاریابی محتوای شما به وجه می آورد که در نهایت چه چیزی عمکرد کسب و کار را افزایش خواهد داد.


منابع


به اشتراک بگذارید :


مطالب مرتبط


آخرین مطالب


  • ارزش محتوا قبل از طراحی سایت

    ارزش محتوا قبل از طراحی سایت

    چهارشنبه 20 اردیبشت 1396
  • بازاریابی بلاگی چیست و چطور از آن استفاده نماییم؟

    بازاریابی بلاگی چیست و چطور از آن استفاده نماییم؟

    شنبه 09 اردیبشت 1396
  • 7 روش که باعث می شود شما بازاریابی ایمیل خود را در هم بکوبید

    7 روش که باعث می شود شما بازاریابی ایمیل خود را در هم بکوبید

    دوشنبه 04 اردیبشت 1396
  • 6 نکته برای موفقیت در بازاریابی با ارسال پیامک

    6 نکته برای موفقیت در بازاریابی با ارسال پیامک

    شنبه 02 اردیبشت 1396
  • چطور یک کسب و کار آنلاین را شروع کنیم؟!

    چطور یک کسب و کار آنلاین را شروع کنیم؟!

    یکشنبه 29 اسفند 1395