; ; ;
لطفا چند لحظه منتظر بمانید...

ارزش محتوا قبل از طراحی سایت

ارزش محتوا قبل از طراحی سایت
4/5 از 5 بوسیله 1 رای

من بسیار معتقد به آماده سازی محتوای وب سایت قبل از آماده سازی طراحی گرافیک و به کار بستن آن هم در وب سایتها و هم در وبلاگها هستم. برخی با من سر این بحث می کنند، اما من در این مجادله کوتاه نخواهم آمد به این دلیل که من می دانم محتوا قبل از طراحی سایت رویکردی درست است.

من معتقدم

طراحی وب سایت قدرتمند، رنگها، فونت ها و طرح باکس ها در گذشته را گسترش داده و بهتر می کند. طراحی قوی روی کاربر تمرکز می کند.

 طراحی وب سایت باید کاربر، نیازهایش و نتیجه مطلوب از یک بازدید وبسایت را در بر بگیرد. آن باید روی چالش های کاربر و توانایی وب سایت برای حل این مشکلات تمرکز نماید.

آن نباید روی روندهای برنامه نویسی و قالب های آماده متمرکز گردد.

رویدادهای طراحی می آیند و می روند اما یک تمرکز درست روی کاربر وجود ندارد

من ایمیلهایی را از مردم دریافت می کنم که در مورد نیازهای طراحی سایتشان بحث می کنند و خیلی از اوقات این لیست روی معیارهای ویژه پروژه تمرکز می کند مانند اسکرول تمام صفحه، منوهای همبرگری (منوهایی که به شکل آیکن به صورت سه خط زیر هم هستند که کاربر با کلیک بر روی آن، لیستی از تمام صفحات را میبیند)، تصاویر بنری، ویدئوهای پس زمینه و انیمیشن ها.

به ندرت مردم با یک شرکت طراحی وارد گفت و گو می شوند و داده های مبنی بر بازدیدکنندگانشان، نیازهای کاربران و اهداف نهایی از یک بازدید وب سایت را ارائه می دهند.

صاحبان وب سایت در رویکردهای طراحی، وب سایتهای رقبایشان و بر روی عناصر طراحی کنونی و مدرنی که باور دارند درگیر می شوند. از این رو آنها، پیگیری برای بازدید واقعی وب سایت را از دست می دهند.

بسیاری از اغلب مردم یک قالب وب سایت یا تم وبلاگ را انتخاب می کنند و درگیر ارائه گرافیکی یا قسمت هایی که آن ارائه می دهد می شوند. آن یک معامله عاطفی است که میل به کمک کردن به بازدیدکنندگان واقعی وب سایت را لغو می نماید.

زمانی که آنها قالب موجود را می خرند، محتوایشان را وادار می کنند تا در بلاکهای موجود در محتوایشان قرار بگیرند یا بدتر از آن، یک طراحی سفارشی را وادار می سازند تا از همان سبک پیروی نماید و یک وب سایت رقابتی عالی را ارائه دهد.

در اغلب موارد این منجربه پشیمانی و ناامیدی خریدار می گردد.

دلیل این اتفاق این است که این فریند از این مسیر پیروی می کند: خرید، طراحی، توسعه و در نهایت محتوا. این مسیر در جهتی اشتباه است. این فرایند، فرایندی رو به عقب است و منجربه ناکامی می گردد.

اول محتوا منجربه به دست آوردن تصمیمات طراحی می گردد

مستندسازی جریان مطلوب کاربرانتان، مسیرهای بازدیدکننده و فراخوانی برای اقدامات (CTA)، چیزهایی است که به طور نمونه بعد از اینکه طراحی گرافیک به طور کامل انجام شد صورت می گیرد. متاسفانه آن رویکردی استباه است به این دلیل که آن شما را وادار می سازد تا محتوایتان را با طراحی یا قالب سایتتان تطبیق دهید. آن فقط کافی است که بالعکس انجام شود.

قبل از اینکه شما خودتان را بیابید در حین شیفتگی، با یک وب سایت رقیب، چشم دوزی به یک قالب وردپرس موجود یا رسیدن به یک طراح گرافیک شکست می خورید، شما باید در مورد اهداف و مقاصدتان از وب سایت یا وبلاگتان تفکر کنید.

شما باید هویت های کاربرانتان، چالش های شخصی شان، ارائه راه حلشان و مسیرهایی که شما دوست دارید این بازدیدکنندگان داخل وب سایت داشته باشند را مستندسازی نمایید.

از آنجایی که طراحی گرافیک خیلی مهم است، آن باید در زمان درستی در پروژه به وقوع بپیوندد با این اطمینان که اجازه دهد شما وب سایت و محتوا را به نمایش بگذارید و بهترین سبک ممکن را ارائه دهید.

یکی از نقل و قول های مورد علاقه من حول این موضوع:

"محتوا قبل از طراحی. طراحی در صورت عدم وجود محتوا، طراحی نیست بلکه یک دکوراسیون است." - جفری زلدمن.

 پیام و محتوا، بلاک ها و اساس و پایه وب سایت را می سازند. این بدان معناست که آنها باید با دقت مورد تفکر قرار گیرند و قبل از هر رنگ، فونت و طرح بندی، مستندسازی گردند.

عناصر طراحی باید تکمیل گردند، برجسته شوند و پیامهای کلیدی و محتوای خیلی مهم را در معرض نمایش قرار دهند.

روی محتوای درست متمرکز شوید

در حالی که من می گویم که شما باید قبل از شروع طراحی، محتوای نوشته شده داشته باشید به این منظور نیست که شما باید همه محتواهایتان را نوشته باشید. این ممکن است برای اکثر صاحبان وب سایتها  و کسب و کارها یک کار دشوار باشد.

من مشتریان را به تمرکز روی قسمت ها و صفحات اصلی وب سایت تشویق می کنم. در طول فرایند فروش، من به طور معمول به وب سایتهایشان می روم و به قسمت هایی از قالب های طراحی سفارشی که فکر می کنم می تواند سودآور باشند نگاه می کنم. این خیلی به مشتری، صنعت و جمعیت شناسی مورد هدف وابسته است.

اینجا تعدادی قسمت های رایج وجود دارد که می تواند از حیث یک استراتژِِی اول محتوا خیلی سودآور باشد:

  • صفحه اصلی
  • صفحه اصلی شرکت یا درباره ما
  • صفحه خدمات اصلی و صفحات خدمت شخصی
  • نمای اصلی و صفحات محصول منحصربه فرد
  • بخش منابع، دسته بندی ها و یا اقلام منابع
  • اشخاص
  • قالب های صفحه فرود
  • صفحه وبلاگ اصلی و مطالب وبلاگ شخصی
  • صفحه تماس با ما

برخی اوقات من فقط چند تا قالب طراحی سفارشی پیشنهاد می کنم و در زمانهای دیگر، 15 الی 20 تا.

آن در حقیقت بستگی به پیچیدگی محتوا و تنوع در جریان محتوا و CTA ها دارد.

در حالی که ما در یک پروژه با مشتری به سمت جلو می رویم دوست داریم در حد ممکن اطلاعات زیادی در مورد عناصر اصلی داشته باشیم و اینکه چطور اینها ممکن است بر حسب قسمت های مختلف وب سایت تغییر کنند.

عناصر محتوایی که در محتوا قبل از رویکرد طراحی وب سایت مناسب است:

  • عناوین و سرعناوین
  • پیام اصلی
  • متن پاراگراف
  • هویت کاربر و مسیرهای بازدیدکننده
  • CTA ها
  • تصاویر
  • ویدئوها
  • منوهای ناوبری
  • اکانتهای شبکه های اجتماعی
  • بهینه سازی موتور جست و جو

طراح گرافیک شما بیشتر می داند و دسترسی دارد، بیشتر منحصر به فرد است و طراحی شما را هدف گذاری کرده تا در نهایت به هدف نهایی تبدیل گردد.

کشف توازن

همه موقعیت ها، محتوا قبل از رویکرد طراحی سایت را تصویب نمی کند. شما باید توازن را ایجاد نمایید و نبردهایتان را در این راه برگزینید و انتخاب نمایید.

اگر این رویکرد مشکل است، من پیشنهاد می کنم با عناصر عمومی همانند منوهای ناوبری، بهینه سازی موتور جست و جو و CTA ها آغاز نمایید. سپس تمرکزتان را با بررسی هویت های کاربر و مسیرهای بازدیدکنندگانشان محدود نمایید.

روی عناصر شناخته شده تمرکز نمایید و با شروع با صفحه اصلی، آن را داخل طراحی بگنجانید و سپس اجازه دهید که طراحی از قطب مرکزی اش ایجاد شود. در حالی که از طریق این فرایند حرکت می کنید، روی بازدید کننده متمرکز باقی بمانید، به چیزی که آنها نیاز دارند و اقدامی که در نهایت شما انتظار دارید تا آنها انجام دهند.

این فرایند می تواند طاقت فرسا به نظر برسد، اما مثل هرچیزی در زندگی لازم است آنها را به تکه های کوچکتر تقسیم نمایید و لیست بزرگ را به صورت قطعه قطعه ارزیابی نمایید.

آیا ما می توانیم کمک نماییم؟

اگر شما برای طراحی مجدد وب سایت و یا ساخت یک وب سایت جدید آماده اید، ما دوست داریم به شما کمک کنیم. ما یک رویکرد مخلوط از قصد و نیت کاربر را ارائه می دهیم. طراحی سایت و بهینه سازی موتور جست و جو.

اما خودتان را برای سوالات و تعداد زیادی از آنها آماده سازید. بیشتر ما در مورد شما و بازدیدکنندگان شما می دانیم، ما بیشتر می توانیم کمک کنیم تا مقاصد و اهداف خود را بدست بیاورید.


منابع


به اشتراک بگذارید :


مطالب مرتبط


آخرین مطالب


  • 69 سوال که عملکرد بازاریابی محتوای شما را بهبود می دهد

    69 سوال که عملکرد بازاریابی محتوای شما را بهبود می دهد

    پنج شنبه 14 اردیبشت 1396
  • بازاریابی بلاگی چیست و چطور از آن استفاده نماییم؟

    بازاریابی بلاگی چیست و چطور از آن استفاده نماییم؟

    شنبه 09 اردیبشت 1396
  • 7 روش که باعث می شود شما بازاریابی ایمیل خود را در هم بکوبید

    7 روش که باعث می شود شما بازاریابی ایمیل خود را در هم بکوبید

    دوشنبه 04 اردیبشت 1396
  • 6 نکته برای موفقیت در بازاریابی با ارسال پیامک

    6 نکته برای موفقیت در بازاریابی با ارسال پیامک

    شنبه 02 اردیبشت 1396
  • چطور یک کسب و کار آنلاین را شروع کنیم؟!

    چطور یک کسب و کار آنلاین را شروع کنیم؟!

    یکشنبه 29 اسفند 1395