; ; ;
لطفا چند لحظه منتظر بمانید...

آیا داشتن سایت برای کسب و کارها الزامی است؟!

آیا داشتن سایت برای کسب و کارها الزامی است؟!
5 از 5 بوسیله 1 رای

آیا داشتن سایت برای کسب و کارها الزامی است؟!

همانطور که میدانید در طول چند سال اخیر تمامی کسب و کارها به صورت چشمگیری به اینترنت و فضای مجازی روی آورده اند و رفته رفته شاهد این هستیم که این روند همچنان در حال پیشرفت می باشد. 

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا داشتن سایت برای کسب و کارها الزامی است؟!

و اینکه آیا الزامی برای فعالیت در فضاهای مجازی برای  اشخاص و یا کسب و کارها وجود دارد؟!

در این مقاله ما می خواهیم در این مورد و پاسخ به این سوالات و همچنین رفع ابهام در مورد اینکه آیا شما به سایت برای خود و یا کسب و کارتان نیاز دارید و یا خیر صحبت کنیم.

آیا داشتن سایت برای کسب و کارها الزامی است؟!

 

در زمان قدیم تمامی کسب و کارها ( اعم از فروشگاه ها، دارالترجمه ها و ...) به صورت فیزیکی در محلی معین و مشخص فعالیت می کردند که این امر موجب می شد تا آنها فقط در همان محدوده بتوانند به ارائه سرویس و خدمات و محصولات خود بپردازند و همچنین اشخاصی که به این خدمات و محصولات نیاز داشتند نمی توانستند به آنها دسترسی داشته باشند و یا به عبارتی دیگر اطلاعی از وجود همچین خدمات و یا محصولاتی نداشتند. که برای رفع این مشکل، با توجه به پیشرفت کسب و کارهای الکترونیکی و فعالیت در فضاهای مجازی، کسب و کارها به این مهم دست یافتند که جهت گسترش محدوده جغرافیایی کسب و کار خود باید در فضاهای مجاری ( اعم از وب سایت ها و شبکه های اجتماعی) نیز فعالیت نموده و به معرفی خدمات خود به صورت آنلاین نیز بپردازند که این امر نیز موجب شد تا تمامی مشتریان هدف در سرتاسر دنیا بتوانند از خدمات آنها استفاده نموده و همچنین کسب و کارها نیز به سود کلانی دست یابند.

در نتیجه یکی از مزایای بزرگ داشتن سایت و فعالیت در فضاهای مجازی گسترش محدوده جغرافیایی کسب و کار و جذب مشتریان بیشتری در سرتاسر دنیا است.

 

یکی دیگر از تفاوت های کسب و کارهای سنتی با کسب و کارهای آنلاین در نحوه سرویس دهی به مشتریان است. در کسب و کارهای سنتی، مشتری برای استفاده از خدمات و یا دست بابی به محصول، باید به صورت حضوری به محل فیزیکی آن کسب و کار مراجعه می نمود که این امر موجب اتلاف وقت مشتری و همچنین اتلاف وقت برای کسب و کارها بود. به طوری که مالکان کسب و کارها و مشتریان در مورد خدمات و یا محصولات جهت اینکه آیا این سرویس و یا محصول به کار مشتری می آید و یا خیر باید با یکدیگر مذاکره می کردند تا اینکه مشتری به این نتیجه برسد که آیا تمایل به استفاده از سرویس مورد نظر و یا خرید آن محصول دارد و یا خیر. در صورتی که در کسب و کارهای آنلاین، تمامی توضیحات و پرسش و پاسخ ها در سایت و شبکه های اجتماعی صورت می پذیرد بدون آنکه مالکان کسب و کار و مشتریان نیازی به مذاکره حضوری داشته باشند و مشتری به راحتی می تواند در هرجایی از دنیا به سرعت از آن سرویس و یا محصول مورد نظر استفاده نموده و یا خریداری نماید.

در نتیجه از دیگر مزایای داشتن وب سایت برای کسب و کارها، سرعت بالای سرویس دهی بدون هیچ اتلاف وقتی برای مالکان کسب و کار و مشتریان بدون حضور فیزیکی آنها در محل کسب و کار است.

 

ازدیگر تفاوت های کسب و کارهای سنتی با کسب و کارهای آنلاین، نحوه در دسترس بودن کسب و کارها در اختیار مشتریان است. در کسب و کارهای سنتی، کسب و کارها زمانی فقط در دسترس مشتریان بودند که مالکان آنها در محل فیزیکی حضور داشته باشند تا مشتری بتواند با آنها ارتباط برقرار نماید. به عبارتی در ساعاتی خاص از شبانه روز که مالکان کسب و کار حضور نداشتند مشتریان نمی توانستند اطلاعاتی از خدمات و یا محصولات مورد نظر داشته باشند و یا آن را خریداری نمایند. در صورتی که کسب و کارهایی که در فضای آنلاین فعالیت می نمایند در هر ساعتی از شبانه روز می توانند به ارائه خدمات و محصولات خود به مشتری بردازند و یا به عبارتی مشتری د رهر ساعتی می تواند آن محصول را خریداری نموده و درب منزل دریافت نماید.

در نتیجه از دیگر مزایای داشتن سایت برای کسب و کارها، همیشه در دسترس بودن آنها در اختیار مشتریان است که این مورد د رکسب و کارهای سنتی وجود نداشت.

 

این مزایایی که در این مقاله توضیح داده شده تنها نمونه ای مزایای موجود هستند. داشتن یک وب سایت کارا و فعالیت در شبکه های اجتماعی مزایای فراوان زیادی دارند که این گونه کسب و کارها را از کسب و کارهای سنتی متمایز می سازند.


به اشتراک بگذارید :


مطالب مرتبط


آخرین مطالب


  • ارزش محتوا قبل از طراحی سایت

    ارزش محتوا قبل از طراحی سایت

    چهارشنبه 20 اردیبشت 1396
  • 69 سوال که عملکرد بازاریابی محتوای شما را بهبود می دهد

    69 سوال که عملکرد بازاریابی محتوای شما را بهبود می دهد

    پنج شنبه 14 اردیبشت 1396
  • بازاریابی بلاگی چیست و چطور از آن استفاده نماییم؟

    بازاریابی بلاگی چیست و چطور از آن استفاده نماییم؟

    شنبه 09 اردیبشت 1396
  • 7 روش که باعث می شود شما بازاریابی ایمیل خود را در هم بکوبید

    7 روش که باعث می شود شما بازاریابی ایمیل خود را در هم بکوبید

    دوشنبه 04 اردیبشت 1396
  • 6 نکته برای موفقیت در بازاریابی با ارسال پیامک

    6 نکته برای موفقیت در بازاریابی با ارسال پیامک

    شنبه 02 اردیبشت 1396