; ; ;
لطفا چند لحظه منتظر بمانید...

ملاک های انتخاب شرکت طراحی سایت

ملاک های انتخاب شرکت طراحی سایت
5 از 5 بوسیله 1 رای

ملاک های انتخاب شرکت طراحی سایت

 کسب و کارهای ایننترنتی در سالهای اخیر رشد چشم گیری را در بین مالکان کسب و کار از آن خود نموده است. از این رو خیلی از مالکان کسب و کار تمایل دارند که کسب و کار خود را در فضای آنلاین بر روی وب سایت پیاده سازی نمایند. البته هرچند این فقط در مورد کسب و کارها صدق نمی کند و بسیاری از اشخاص هستند که تمایل به داشتن سایت های شخصی، خبری و ... دارند. 

در نتیجه وقتی شخصی تصمیم میگیرد که سایتی برای خود و یا کسب و کار خود داشته باشد این سوال برای او مطرح می شود که در حال حاضر وب سایت مورد نظر خود را به چه شخص و یا شرکتی واگذار نماید.

ملاک های انتحاب شرکت طراحی سایت

همانطور که اطلاع دارید اشخاص و شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند. اما سوالی که اینجا مطرح می شود آیا سفارش سایت خود را به هر شخص و یا شرکتی که در این زمینه فعالیت می کند می توان سپرد؟!

پاسخ این سوال منفی است. ملاک های زیادی برای انتخاب شرکت جهت انجام سفارش طراحی سایت وجود دارد که باید برای هریک از آنها اهمیت خاصی قائل شد.

در این مقاله به هریک از این ملاکها می پردازیم:

1- نوع طراحی و گرافیک سایت

یک سایت از لحاظ گرافیک و نوع انتخاب رنگ ها باید از تناسب خاصی برخوردار باشد. چرا که هر سایتی مضمون خاص خود را دارد و تمام سایت ها را نباید به یک چشم مشاهده نمود. چرا که اولین چیزی که یک کاربر پس از ورود به سایت شما با آن مواجه می شود گرافیک سایت و تناسب آن با نوع محتوای سایت است. اگر یک سایت از لحاظ گرافیک و انتخاب نوع رنگ ها، آن تناسب قابل قبول را نداشته باشد کاربر با کمی کار کردن با سایت خسته شده و احتمال ترک کردن سایت از سوی کاربر بالا می رود. در نتیجه شما شخص و یا شرکتی را برای این کار باید انتخاب نمایید که صلاحیت و خلاقیت لازم برای انتخاب مناسب گرافیک برای سایت شما را داشته باشد.

تیم نرم افزاری ما با در نظر گرفتن نوع سایت و محتوای آن، سعی می کند بهترین نوع گرافیک و تناسب رنگ ها را برای وب سایت شما در نظر می گیرد تا وب سایت شما از لحاظ نوع، محتوا و گرافیک یک هدف را دنبال نمایند.

 

2- کارایی و سرعت عملکرد سایت

معیار دیگری که از معیار قبلی از اهمیت بیشتری برخوردار است عملکرد و سرعت سایت در بازدیدها توسط کاربر است. به کرات دیده شده است برخی از سایت ها پس از مدتی کار کردن دچار کندی قابل ملاحظه ای می شود که این امر به دلیل بالا رفتن حجم بانک اطلاعاتی و رعایت نکردن یک سری از نکات فنی در پیاده سازی وب سایت ها می باشد. به عبارتی دیگر وقتی کاربر به صفحه ای ارجاع داده می شود که قرار است یک سری از اطلاعات موجود در سایت که در بانک اطلاعاتی موجود می باشد را مشاهده نماید با مشکل طولانی بودن واکشی اطلاعات از بانک اطلاعاتی مواجه می شود که این امر زمان کاربر را تلف نموده و موجب ترک کاربر از سایت می شود.

تیم نرم افزاری ما با بکارگیری متخصصان در افزایش کارایی بانکهای اطلاعاتی و در نظر گرفتن جزییات فنی برنامه نویسی در سمت سرور و کلاینت، کارایی و سرعت وب سایت ها را مورد سنجش قرار می دهند تا سایت شما بهترین عملکرد را برای کاربران در ارائه خدمات داشته باشد.

 

3- پیاده سازی رابط کاربری (interface) آسان و شفاف

شاید شما به این موضوع برخورده باشید که برخی از سایتها آن رابط شفاف و ساده را برای رسیدن کاربر به هدف خود در سایت نداشته باشند. به فرض مثال شما فروشگاه اینترنتی را در نظر بگیرید که کاربر برای انتخاب کالای مورد نظر خود در بین هزاران کالاهای مختلف در سایت دچار سردرگمی فراوانی می شوند و به سختی می توانند خرید خود را انجام داده و کالای خود را سفارش دهند که این امر موجب کلافه کردن کاربر و تصمیم کاربر به خرید کالای مورد نظر خود از سایتی مشابه باشد.

از این رو تیم نرم افزاری وب بولد، با در نظر گرفتن جزییات لازم در تمام فرآیندها، بهترین و آسان ترین رابط کاربری لازم را برای تمامی روندهای سایت شما در نظر می گیرد.

 

4- مدیریت خطا ها در کارکرد سایت

متاسفنه در سایت های زیادی مشاهده می شود که اشخاص و شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می نمایند آن دقت لازم را در مدیریت خطاهای سایت در حالات مختلف در نظر نمی گیرند. یکی از مراحل و یا به عبارتی آخرین مرحله توسعه یک وب سایت، مورد آزمایش قرار دادن وب سایت در حالات مختلف است که به دلیل انجام نشدن این مرحله به کرات مشاهده شده است که سایت ها در یک سری حالات خاص دچار حطاهایی می شوند که این امر موجب می شود تا کارفرما مدام این خطا ها را به پیمانکار یادآوری کرده و آنها سعی در برطرف کردن آن خطا ها نمایند. اصلی ترین مشکلی که اینجا  پیش می آید از بین رفتن اعتماد کاربر به کسب و کار مورد نظر می شود. چرا که از کار افتادن و یا عملکرد اشتباه قسمتی از سایت موجب زیر سوال رفتن آن کسب و کار و سلب اعتماد کاربر می شود که این مهم می تواند موجب بد نام کردن آن کسب و کار مورد نظر شود.

ما با بکارگیری متدهای مختلف جهت آزمایش سایت در حالات مختلف این قول را به کارفرمایان می دهیم که وب سایت مورد نظر بدون کوچکترین مشکلی کار کند و مشکل خاصی تحت هیچ شرایطی بوجود نیاید.

 

5- بهینه سازی وب سایت در موتورهای جست و جو

یکی از نکات و معیارهای مهم در موفقیت سایت ها این است که در وهله ی اول ساختار و طراحی سایتها مطابق با آخرین الگوریتم های موتورهای جست و جو از جمله موتور جست و جو گر محبوب گوگل باشد. در صورتی که استانداردهای لازم برای بهینه سازی سایت ها در موتورهای جست و جو رعایت نشود، از طرف موتورهای جست و جو، به وب سایت مورد نظر رتبه منفی داده شده که این امر موجب جذب کمتر بازدیدکنندگان از سایت می شود. چرا که حدود 90 درصد کاربران از طریق جست و جو در گوگل و بقیه موتورهای جست و جو سایت شما را پیدا می کنند که این خود معیار مهمی برای انتخاب شرکتی مناسب برای طراحی و توسعه وب سایت می باشد. 

تیم نرم افزاری ما با درنظر گرفتن و دقت بالا در ساختار داخلی و طراحی سایت، وب سایت مورد نظر را با آخرین الگوریتم های موتورهای جست و جو وقف داده و سعی در ارتقای رتبه سایت در موتورهای جست و جو گر می نماید.

 

6- طراحی ریسپانسیو و واکنش گرا

کاربران ممکن است وب سایت را با دستگاه های متفاوتی مشاهده نمایند. همانطور که میدانید در چند سال اخیر، با ورود گوشی های هوشمند و تبلت ها، موجب شده است که آمار مشاهده وب سایت ها توسط این دستگاه های هوشمند به طور چشمگیری بالا رود که اینجا مفهومی به نام سایت های ریسپانسیو و یا واکنش گرا نمود پیدا می کند. به عبارتی دیگر، وب سایتها باید طوری طراحی شوند که در تمامی این دستگاه ها به خوبی نمایش داده شوند. چون این دستگاه ها هرکدام از لحاظ اندازه صفحه نمایش با یکدیگر تفاوت دارند. به فرض مثال اگر سایتی فقط برای صفحه نمایش های کامپیوترهای شخصی طراحی شده باشند آن وقت در نمایش در صفحات دستگاه های موبایل با مشکل روبه رو می شوند که در این صورت دو مشکل جدی به وجود می آید: 1- کاربر به خوبی با موبایل و یا تبلت نمی تواند محتویات سایت را مرور نموده و با قسمت های مختلف آن کار نماید. 2- گوگل اخیرا اعلام نموده است که در الگوریتمهای جدید خود برای سایت هایی که به صورت واکنش گرا طراحی نشده اند رتبه منفی در نظر می گیرد و به صورت جدی به این گونه سایتها اخطار جدی داده است. 

برای رفع این مشکل ما سایت شما را با جدیدترین تکنولوژی های طراحی وب، به صورت واکنش گرا طراحی می کنیم تا سایت شما در نمایش در هرگونه دستگاهی با هیچ مشکل خاصی روبه رو نشود. چرا که به قدری استفاده از دستگاه های هوشمند بین کاربران باب شده است که دیگر از کاربرد آنها در پیمایش سایت ها نمی توان صرف نظر نمود.

 

7- نحوه پشتیبانی از سایت

شرکت و یا شخصی که وب سایت شما را پیاده سازی می نماید باید تعهد لازم برای پشتیبانی از سایت شما در هر شرایطی را بدهد. این پشتیبانی باید به صورت 24 ساعته باشد که یک وب سایت چه از لحاظ کارایی، خطا و یا اضافه کردن ویژگی و یا امکانی خاص باید از طرف پیمانکار قایل پشتیبانی باشد.

تیم نرم افزاری وب بولد، تعهدات لازم برای پشتیبانی 24 ساعته را از تمامی نقطه نظرات به کارفرمایان داده و سایت شما را از تمام جهات و زوایای مختلف به صورت 24 ساعته پشتیبانی خواهد کرد تا بتوانید به بهترین نحو از جهات مختلف به مخاطبان خود خدمات رسانی نمایید.

 

فاکتورهای زیادی برای انتخاب پیمانکار مناسب جهت توسعه وب سایت وجود دارد که در این مقاله مهمترین آنها عنوان شد.


به اشتراک بگذارید :


مطالب مرتبط


آخرین مطالب


  • ارزش محتوا قبل از طراحی سایت

    ارزش محتوا قبل از طراحی سایت

    چهارشنبه 20 اردیبشت 1396
  • 69 سوال که عملکرد بازاریابی محتوای شما را بهبود می دهد

    69 سوال که عملکرد بازاریابی محتوای شما را بهبود می دهد

    پنج شنبه 14 اردیبشت 1396
  • بازاریابی بلاگی چیست و چطور از آن استفاده نماییم؟

    بازاریابی بلاگی چیست و چطور از آن استفاده نماییم؟

    شنبه 09 اردیبشت 1396
  • 7 روش که باعث می شود شما بازاریابی ایمیل خود را در هم بکوبید

    7 روش که باعث می شود شما بازاریابی ایمیل خود را در هم بکوبید

    دوشنبه 04 اردیبشت 1396
  • 6 نکته برای موفقیت در بازاریابی با ارسال پیامک

    6 نکته برای موفقیت در بازاریابی با ارسال پیامک

    شنبه 02 اردیبشت 1396