; ; ;
لطفا چند لحظه منتظر بمانید...

چطور یک کسب و کار آنلاین را شروع کنیم؟!

چطور یک کسب و کار آنلاین را شروع کنیم؟!
5 از 5 بوسیله 1 رای

چطور یک کسب و کار آنلاین را شروع کنیم؟!

 

زمانی که شما یک کسب و کار کوچکی را آغاز می کنید برای اینکه موفقیت خود را تضمین نمایید نیاز است که یک سری از مراحل را که وجود دارد را به ترتیب رعایت کرده و انجام دهید. ما هزاران نفر از مردم را دیده ایم که با انجام مراحل زیر، کسب و کار خود را شروع کرده و به موفقیت در کسب و کار خود دست یافته اند:

1- یافتن یک نیاز و برطرف کردن آن

2- انجام یک فرمول اثبات شده برای فروش

3- طراحی و ساخت یک وب سایت ساده جهت استفاده

4- استفاده از موتورهای جست و جو جهت جذب بازدید کننده

5- ایجاد یک اعتبار ویژه برای خودتان

6- دنبال کردن مشتریان و مشترکین تان با استفاده از ایمیل

7- افزایش فروش از طریق فروش پایان - عقب (back - end) و بیش فروشی (upselling)

چطور یک کسب و کار آنلاین را شروع کنیم

هریک از کارآفرینان آنلاین مبتدی و یا باتجربه می توانند از این روند برای اینکه چطور می توانند یک کسب و کار را آغاز کنند سود ببرند.

مرجله 1: یافتن یک نیاز و برطرف کردن آن

اکثر مردم اغلب به اشتباه دنبال یک محصول رفته و دوم به دنبال بازار برای آن می گردند.

برای اینکه شانس خود را در بالا بردن موفقیت افزایش دهید ابتدا با بازار، کار خود را شروع نمایید.

این ترفند موجب میگردد که شما یک گروهی از مردم که به دنبال یک راه حل برای یک مشکل می گردند اما به نتیجه ای دست نمی یابند را به عنوان مشتری و یا مخاطبان هدف پیدا نمایید. اینترنت این نوع از تحقیقات بازار را آسان می سازد:

  • از انجمن های آنلاین (فروم ها) جهت اینکه مردم چه نوع سوالاتی را می پرسند و یا اینکه به دنبال حل چه نوع مشکلاتی می گردند دیدن نمایید.
  • کلماتی را جست و جو نمایید که بسیاری از مردم در حال جست و جوی آن هستند، اما سایت های زیادی برای آن رقابت نمی کنند.
  • رقبای بالقوه خود را با ویزیت کردن سایتشان بررسی نمایید و توجه کنید به کارهایی که آنها برای پر کردن و یا پاسخگو بودن به تقاضا هایشان انجام می دهند. سپس شما از آنچه که آموخته اید می توانید استفاده نمایید و یک محصول برای یک بازاری که هم اکنون وجود دارد را ایجاد نمایید و آن را نسبت به رقبای خود بهتر انجام دهید.

مرحله 2: انجام یک فرمول اثبات شده برای فروش

یک فرمول فروش اثبات شده وجود دارد که بازدیدکنندگان را از طریق فرآیند فروش از لحظه ای که آنها وارد می شوند تا لحظه ای که آنها خرید می کنند دربر میگیرد:

  1. بالا بردن علاقه با یک تیتر قانع کننده
  2. مشکلی را که محصول شما حل می کند را شرح دهید.
  3. اعتبار و یا برندتان را به عنوان حل کننده این مشکل ایجاد نمایید.
  4. رضایت مشتریانی که از محصول شما استفاده کرده اند را اضافه نمایید.
  5. در مورد محصول صحبت کنید و اینکه چطور کاربر می تواند از آن سود ببرد.
  6. یک پیشنهاد شگفت انگیز (offer) ارائه نمایید.
  7. یک گارانتی قوی ارائه نمایید.
  8. یک ضرورت و یا نیاز شدید برای این محصول ایجاد نمایید.
  9. برای فروش تقاضا نمایید.

در طول روند این فرومول، نیاز است که شما روی این مسئله تمرکز نمایید که سرویس و یا محصول شما در حل مشکلات مردم منحصر به فرد است و زندگی شان را بهتر می سازد. مثل یک مشتری فکر کنید و از خود بپرسید "چه چیزی آن برای من به ارمغان می آورد؟!"

 

مرحله 3: طراحی و ساخت وب سایت برای خودتان

زمانی که شما بازار و محصول خود را به دست آورده اید و روند فروش تان را مشخص نموده اید حالا وزمان آن رسیده است که یک وب سایت برای کسب و کار کوچک خود طراحی نمایید. توجه داشته باشید که نگهداری آن آسان است. شما باید در کمتر از 5 ثانیه توجه دیگران را جلب نمایید-- در غیر اینصورت آنها می روند و هرگز دومرتبه دیده نخواهند شد. برخی نکات مهم را در ذهن خود داشته باشید:

  • یک یا دو فونت ساده برای پس زمینه سفید انتخاب نمایید.
  • منوی ناوبری (navigation) ساده و واضح برای راهنمایی کاربران در تمامی صفحات ایجاد نمایید.
  • همچنین از گرافیک، صوت و ویدذو استفاده نمایید اگر باعث ارتقای کیفیت پیام شما می شود.
  • یک لیست مشتریکینایجاد نمایید، که موجب گردد بتوانید ایمیل های آنها را جمع آوری نمایید.
  • فرآیند خرید را آسان کنید-- فرآیند طوری باشد که بیشتر از دو کلیک بین مشتریان بالقوه و پرداخت صورت نگیرد.
  • وب سایت شما ویترین محصولات آنلاین شما است، پس آن را مشتری پسند طراحی نمایید.

مرحله 4: از موتورهای جست و جو برای جذب خریداران مورد هدف به سایتتان استفاده نمایید

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) آسان ترین راه برای جذب ترافیک به برند یک سایت جدید است. آن دو مزیت برای جذب ترافیک دارد. اول اینکه، تبلیغات PPC روی صفحات جست و جو خیلی فوری نمایش داده می شوند، دوم اینکه PPC اجازه می دهد که شما کلمات مختلف، همچنین تیترها، قیمت ها و رویکردهای فروش را تست نمایید. نه تنها شما ترافیک فوری را جذب می نمایید بلکه شما از PPC می توانید برای کشف بهترین کلمات کلیدی که بالاترین نرخ تبدیل را دارند استفاده نمایید. سپس شما می توانید کلمات را از طریق سایتتان در کدهایتان توزیع نمایید که به رتبه بندی سایتتان در موتورهای جست و جوی اصلی کمک خواهد کرد.

 

مرحله 5: ایجاد یک اعتبار ویژه برای خودتان

مردم از اینترنت برای پیدا کردن اطلاعات استفاده می نمایند. اطلاعات را برای سایتهای دیگران به صورت رایگان ارائه دهید که خواهید دید که ترافیک بهتر و رتبه های بهتری از موتورهای جست و جو را کسب خواهید کرد. راز و رمز آن این است که همیشه یک لینک به سایت شما با هرچیز قایل توجهی از اطلاعات لحاظ می شود.

  • محتوای ویژه و رایگان ارائه دهید. مقالات، ویدئو و یا هر محتوای دیگری که مردم آن را مفید می دانند ایجاد نمایید. این محتواها را از طریق فهرست مقالات آنلاین یا سایتهای شبکه اجتماعی توزیع دهید.
  • لینک "ارسال به یک دوست" را در محتوای باارزش در سایتتان قرار دهید.
  • به یک متخصص فعال در انجمن های صنعت کار و سایتهای شبکه های اجتماعی، جایی که بازار هدف شما در آنجا متمرکز است تبدیل شوید.

شما خوانندگان و مخاطبان جدیدی را به دست می آورید. اما بهتر از آن، هر سایتی که محتوای شما را در سایت خود پست نماید، آن به محتوای شما در سایتتان لینک خواهد شد که موتورهای جست و جو لینکها از سایتهای مرتبط را دوست دارد و به شما در رتبه بندی پاداش خواهد داد.

 

مرحله 6: استفاده از قدرت بازاریابی ایمیل در تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران

زمانی که شما یک لیست از مشترکین ایجاد می نمایید، در واقع شما یک دارایی با ارزش از کسب و کار آنلاین را برای خود ایجاد نموده اید. مشترکین و مشتریان شما این اجازه را به شما داده است که برای آنها ایمیل بفرستید. این به آن معنی است که:

  • شما برخی چیزهایی که آنها تقاضای آن را دارند را به آنها داده اید.
  • شما روابط تمام عمر با آنها ایجاد نموده اید.
  • واکنش 100 درصد قابل سنجش است.
  • بازاریابی ایمیل نسبت به چاپ، تلویزیونیا رادیو ارزان تر است چرا که آن بسیار هدفمند است.

هرکس که از سایت شما بازدید میکند و خود را در لیست شما مشترک می سازد یک مشتری بالقوه به حساب می آید. و هیچ ابزاری بهتر از ایمیل برای دنبال نمودن این دسته از افراد وجود ندارد.

 

مرحله 7: افزایش فروشتان از طریق فروش پایان - عقب (back - end) و بیش فروشی (upselling)

یکی از مهم ترین اسراتژی های بازاریابی اینترنتی، توسعه ارزش حیات (lifeTime) هر مشتری است.

حداقل 36 درصد از مردم که از شما خرید کرده اند در صورتی که شما پیگیر آنها باشید مجددا از شما خرید خواهند کرد. لازم به ذکر است که فروش اول سخت ترین بخش فروش است نه به ذکر گرانتر بودن آن. بنابراین استراتژی فروش پایان-عقب و بیش فروشی آنها را مجاب به خرید مجدد می سازد:

  • محصولاتی را که خریدشان را تکمیل می سازد را پیشنهاد دهید.
  • کوپن های تخفیف وفاداری الکترونیکی برایشان ارسال نمایید تا در خریدهای بعدیشان استفاده نمایند.
  • محصولات مرتبط را روی صفحه "تشکر از شما" بعد از خریدشان پیشنهاد نمایید.

به مشتریانتان برای وفاداریشان پاداش دهید که این امر موجب وفاداری بیشترشان خواهد شد.

 

تغییرات اینترنت چنان سریع است که یک سال آنلاین برابر با حدود 5 سال در دنیای واقعی است. اما اصول اینکه چطور یک کسب و کار آنلاین موفق شروع گردد و رشد کند به هیچ وجه تغییر نکرده است. اگر شما فقط یک کسب و کار کوچک را شروع می کنید، به این ترتیب که ذکر شد عمل نمایید. اگر مدتی آنلاین فعالیت نمودید یک بررسی سریع انجام دهید و ببینید که آیا مرحله ای وجود دارد که از آن غفلت کرده باشید. شما نمی توانید با اصول و پایه اولیه اشتباه پیش بروید.


منابع

زبان انگلیسی

به اشتراک بگذارید :


مطالب مرتبط


آخرین مطالب


  • ارزش محتوا قبل از طراحی سایت

    ارزش محتوا قبل از طراحی سایت

    چهارشنبه 20 اردیبشت 1396
  • 69 سوال که عملکرد بازاریابی محتوای شما را بهبود می دهد

    69 سوال که عملکرد بازاریابی محتوای شما را بهبود می دهد

    پنج شنبه 14 اردیبشت 1396
  • بازاریابی بلاگی چیست و چطور از آن استفاده نماییم؟

    بازاریابی بلاگی چیست و چطور از آن استفاده نماییم؟

    شنبه 09 اردیبشت 1396
  • 7 روش که باعث می شود شما بازاریابی ایمیل خود را در هم بکوبید

    7 روش که باعث می شود شما بازاریابی ایمیل خود را در هم بکوبید

    دوشنبه 04 اردیبشت 1396
  • 6 نکته برای موفقیت در بازاریابی با ارسال پیامک

    6 نکته برای موفقیت در بازاریابی با ارسال پیامک

    شنبه 02 اردیبشت 1396