; ; ;
لطفا چند لحظه منتظر بمانید...

6 نکته برای موفقیت در بازاریابی با ارسال پیامک

6 نکته برای موفقیت در بازاریابی با ارسال پیامک
4/75 از 5 بوسیله 2 رای

ارسال پیامک از محبوب ترین روش های بازاریابیِ بسیاری از شرکت ها در سالیان اخیر به حساب می آید. اگر هنوز اقدام به استفاده از آن نکردید، شاید ذهنیت اشتباهی در رابطه با آن دارید. این نوع بازاریابی، با استفاده درست، می تواند فرصت خوبی برای هدف گذاری بسیار دقیق باشد .
چند واقعیت جالب در رابطه با بازاریابی با ارسال پیامک
بازاریابی پیام کوتاه اغلب به عنوان SMS یا سرویس ارسال پیام کوتاه شناخته می شود.
آمارهای زیر را در نظر بگیرید:
• پیامک گسترده ترین ابزار بازاریابی در دسترس می باشد، فراتر از ایمیل در 18 الی 24 سال! 97 درصد مردم آمریکا در طول هفته حداقل یک پیامک دریافت یا ارسال می کنند !
• مشترکینی که اقدام به ارسال پیامک می کنند ، 40 درصد بیش از کسانی که ارسال نمی کنند نرخ تبدیل ( نرخ تبدیل مخاطب به مشتری) بالاتری دارند.
• مطابق بررسی های بازاریابی موبایلی ، پیامک نرخ بازشدن 98 درصدی دارد. ( مقایسه کنید با 20 درصدیِ ایمیل).
با وجود این صرف اینکه مخاطب پیامک را باز کرده و بخواند بدین معنی نیست که تبدیل به مشتری شما شده است. به بیان دیگر، شما باید به طور به خصوص درباره اینکه چه زمانی و چطور اقدام به ارسال پیامک به مخاطبانتان میکنید ، فکر کنید.
ورودی ها و خروجی های بازاریابی با ارسال پیامک
همانطور که در بالا توضیح داده شد ، بازاریابی پیامکی ، در صورت استفاده صحیح می تواند به طور بالقوه به رشد کسب و کار شما کمک کند. در لیست زیر چند آیتم که باید برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی پیامکی به ذهن بسپارید وجود دارد:


1. به مخاطبان واقعی و درست پیامک ارسال کنید

ارسال پیامک موفقیت آمیز نخواهد بود اگر اقدام به ارسال به کسانی بکنید که پیام شما را دریافت نمی
کنند. حتما از صحت شماره تلفن هایی که دارید اطمینان حاصل نمایید.

2. واضح و مختصر باشید


زمانی که به نوشتن محتوای پیام رسیدید، اطمینان حاصل کنید که واضح و مختصر هستید. هر پیامی که بیش از 160 کارکتر داشته باشد، بوسلیه شرکت های سازنده موبایل به چند پیام شکسته می شود، و ممکن است مشکلات دیگری نظیر تحویل ندادن درستِ پیام و ایجاد بار مالی بیشتر بر عهده مالک کسب و کار را بوجود بیاورد.
اطمینان حاصل کنید که پیام شما حاوی اطلاعات تماس باشد و خوانندگان پیام بدانند بعد از دریافت پیام باید چه کاری انجام دهند.
شماره تماس یا آدرس وب سایت و یا کانال تلگرام بهترین مثال ها برای این کار هستند. شما فقط یک کسب و کار نیستید که میخواهید اقدام به ارسال sms کنید ، بلکه میخواهید مطمئن شوید که متن پیام شما در مقابل رقبا ایستادگی می کند !

3. زمانبندی همه چیز است !


این طبیعی است که نمی خواهید صبح زود یا دیر وقت اقدام به ارسال پیامک کنید ، اما همچنان نیاز دارید که مطمئن شوید مخاطبان شما زمانی که پیام تان را دریافت میکنند ، زمان کافی برای عکس العمل نشان دادن در رابطه با آن را دارند. هیچکس نمیخواهد بعد از این که خرید کرد پیامک بن تخفیف خرید دریافت کند. نوشتن پیام را حرفه ای و عالی انجام دهید، بعدا اقدام به ارسال آن در زمان درست کنید.
همچنین باید به تناوب ارسال پیام هم توجه کنید. شما نمی خواهید که مخاطبان خود را با پیام های پشت سر هم و تکراری اذیت کنید تا فقط اقدام به حذف آن ها بکنند. برخی از شرکت هایی که بازاریابی پیامکی میکنند فقط هفته ای یکبار پیامک می فرستند و برخی هم هر دو هفته یکبار.

4. پیشنهادات مختلف بدهید


همیشه از بروزرسانی پیام هایتان مطمئن شوید. شما هرگز نباید یک پیام را دوبار بفرستید ، همیشه چک کنید که پیام هایتان تغییر کرده و جذاب هستند.
این خیلی مهم است که مطمئن شوید چیزی که با پیامک ارائه میدهید متفاوت از سایر روش های بازاریابی باشد. مخاطبان دلیلی نمی بینند که پیامکی را باز کنند که محتوای آن را در سایر روش های بازاریابی مثلا در تلگرام، وب سایت و یا شبکه های اجتماعی دیده اند.

5. دیتابیس خود را بررسی کنید


شماره تماس ها تغییر پیدا کرده و حذف می شوند. پس خیلی مهم است که به طور منظم اطمینان حاصل کنید که پیامک هایتان به درستی به دست مخاطبان می رسند.

6. تایید ثبت نام در دفترچه تلفن داشته باشید


اگر میخواهید شماره تماس های واقعی داشته باشید و یک وب سایت هم دارید ، اقدام به ایجاد فرم عضویت در خبرنامه پیامکی کنید. بدین صورت که مخاطبان باید شماره تماس و ترجیحا مشخصات خود را وارد کنند ، سپس کدی برای تایید شماره آنها به موبایل شان ارسال می گردد که با وارد کردن آن کد شما مطمئن هستید که مخاطبی واقعی دارید.


منابع


به اشتراک بگذارید :


مطالب مرتبط


آخرین مطالب


  • ارزش محتوا قبل از طراحی سایت

    ارزش محتوا قبل از طراحی سایت

    چهارشنبه 20 اردیبشت 1396
  • 69 سوال که عملکرد بازاریابی محتوای شما را بهبود می دهد

    69 سوال که عملکرد بازاریابی محتوای شما را بهبود می دهد

    پنج شنبه 14 اردیبشت 1396
  • بازاریابی بلاگی چیست و چطور از آن استفاده نماییم؟

    بازاریابی بلاگی چیست و چطور از آن استفاده نماییم؟

    شنبه 09 اردیبشت 1396
  • 7 روش که باعث می شود شما بازاریابی ایمیل خود را در هم بکوبید

    7 روش که باعث می شود شما بازاریابی ایمیل خود را در هم بکوبید

    دوشنبه 04 اردیبشت 1396
  • چطور یک کسب و کار آنلاین را شروع کنیم؟!

    چطور یک کسب و کار آنلاین را شروع کنیم؟!

    یکشنبه 29 اسفند 1395