; ; ;
لطفا چند لحظه منتظر بمانید...

7 روش که باعث می شود شما بازاریابی ایمیل خود را در هم بکوبید

7 روش که باعث می شود شما بازاریابی ایمیل خود را در هم بکوبید
3/5 از 5 بوسیله 1 رای

مهم نیست اینکه کسب و کار شما چیست، بازاریابی ایمیل یکی از کاراترین کانالهای بازاریابی جهت افزایش فروش و درآمد شما می باشد. بر طبق آمار، به ازای هر 1 دلار صرف شده در بازاریابی ایمیل، میانگین برگشت سرمایه، 44.25 دلار است.

کسانی که محصولات را از طریق بازاریابی ایمیلی خریده اند 138 درصد بیشتر از کسانی است که پیشنهادات ایمیلی دریافت نکرده اند. به احتمال زیاد، شما از آن آگاه هستید و امیدوارانه از این کاتال جهت افزایش فروش و درآمدتان استفاده می کنید و یک ارتباط با مشتریانتان برقرار می کنید.

 اما اگر شما یک بازگشت سرمایه (ROI) مشابه را دریافت نکرده اید به احتمال زیاد شما با تعدادی از اشتباهاتی که در زیر عنوان شده است، بازاریابی ایمیلتان را در هم کوبیده اید:

 

1. شما زمان زیادی را جهت نوشتن خطوط عنوانها (subject) صرف نمی کنید

شما ممکن است که فکر کنید یک ایمیل زیبا و خوب تدارک دیده شده به همراه یک پیشنهاد خوب جهت گرفتن نتایج مطلوب کافی باشد. اما شما می توانید نرخ باز شدن ایمیل را با بهبود خطوط عنوان ایمیلهایتان تا 203 درصد افزایش دهید.

بازاریابی ایمیلی

 اگر شما فکر می کنید که تدوین خطوط عنوان های بزرگ مشکل است، می توانید چند نکته زیر را در نظر بگیرید:

  1. آن را در چند کلمه بگنجانید.
  2. از یک نام آشنا به عنوان فرستنده استفاده نمایید.
  3. به شخص گیرنده بدون اضافه کردن نام کوچک او، اشاره کنید.

خطوط عناوین می تواند استراتژی ایمیلتان را به موفقیت رسانده و یا باعث شکست آن شود.

نکته: روی خطوط عناوینتان تست A/B بگیرید. نتایج ممکن است هرگز ثابت و پایدار نباشند. چیزهایی که ممکن است سه ماه پیش نتیجه می داد دیگر هیچ وقت کار نکند.

 

2. شما به صورت اثربخشی، لیست ایمیلتان را قسمت بندی نمی کنید

برگردید به روزهای خوب قدیم، انفجار ایمیلی (Email Blasts) به عنوان اولین ابزار برای بازاریابی ایمیلی به کار برده شده است. حالا اگر شما قصد دارید که ایمیلهایتان باز شود و کلیک شوند نیاز است تا پیامهایتان را با اولویت ها و منافع چشم اندازهایتان متناسب سازید.

قابل ذکر است که ارسال پیام های معنی دار به لیست بازاریابی ایمیلتان بدون تقسیم بندی عمیق امکان پذیر نیست. اما تعداد بازاریابان کمی وجود دارند که خیلی عمیق به تقسیم بندی ایمیلها می پردازند. آنها لیست ایمیلهایشان را یکبار قسمت بندی می نمایند و آن را برای همیشه فراموش می کنند.

42 درصد از بازاریابان، پیامهای ایمیل هدفمند نمی فرستند و فقط 4 درصد از اهداف طبقه بندی شده استفاده می نمایند.

بنابراین اگر می خواهید ایمیلهایتان خیلی معنی دار باشند بنابراین لیست ایمیلهایتان را به صورت مداوم تقسیم بندی نمایید.

نکته: قسمت بندی اولیه جهت ارسال پیامهای فوق العاده هدفمند کافی نیست. شما باید عمیق شوید در آن تا معنی دار شوید.

 

3. شما ارزشی ارائه نمی دهید

پیش آمده است که حتی یک ایمیل ساده طراحی شده می تواند اثربخش باشد اگر ارزش را به مشتریان شما انتقال دهد. طراحی مهم است، لیکن آن می تواند گزاره با ارزشی باشد که خواننده را تحریک کند تا اقدام نماید.

 

4. اهداف کمپین شما تعریف نشده است

تعیین یک هدف برای فعالیتهای بازاریابیتان آشکار است اما آنچه که ما از طریق هزاران ایمیل یافته ایم این است که آنها روی یک هدف خاص و CTA تمرکز ندارند. خیلی از کمپین های ایمیل چند CTA دارند که خوانندگان را دچار سرگردانی کرده و از کلیک کردن توسط آنها جلوگیری می کند و از این رو موجب تبدیل آنها به مشتری هدف نمی شود.

بهیاد داشته باشید "بیشتر، خرسند بودن" همیشه صدق نمی کند. در حقیقت، یک فراخوانی برای اقدام (CTA) بیش از حد متمرکز، آسانتر موجب نرخ تبدیل مشتریان و افزایش کلیک تا 371 درصد و افزایش فروش تا 1617 درصد می شود.

 

5. ایمیلهای شما خیلی طولانی هستند

ایمیلهای طولانی تر نرخ کلیک و تعامل کمتری دارند. بنابراین چرا بازاریابان ایمیلهای طولانی می فرستند؟

اکثریت مردم ایمیلهایشان را در صفحه نمایش های کوچک بررسی می کنند. بسیاری از خرده فروشان ایمیلهایی را می فرستند که خیلی طولانی هستند. ایمیل هرچه طولانی تر باشد کمتر قابل خواندن است.

از ایمیلهای طولانی اجتناب کنید. مهم نیست که آنها چطور به طور شگفت انگیزی نگاه می کنند، مشترکین ترجیح می دهند که ایمیلها کوتاه، ساده و هدفمند باشند.

ایمیلهای شما بنابراین باید:

  • برای خواندن جذاب باشد
  • از لحاظ بصری جذاب باشد
  • در تعامل باشد

 

6. شما ایمیلها را در زمان اشتباهی می فرستید

اگر شما در زمان ارسال ایمیلهایتان دقت نکنید، سپس به صورت قطعی بهترین نرخ های تبدیل را از ایمیلهایتان دریافت نمی کنید.

grommet زمان ارسال ایمیلش را با تست A/B مورد سنجش قرار داده است تا دریابد که اگر ایمیلها را به جای ظهر در صبح بفرستد آیا تفاوتی ایجاد می شود. نتایج نشان داد که فرستادن ایمیل در 10 صبح به جای ظهر منجربه 14 درصد درآمد بیشتر در هر ایمیل بوده است.

 

7. شما بیشتر از اینکه مشوق باشید بیشتر روی فروش متمرکز می شوید

بازاریابان ایمیل اغلب روی آنچه که از کمپین های ایمیلشان می توانند دریافت کنند تمرکز می کنند: فروش، ترافیک ارجاعی، بازدیدها و غیره. اما آنها به ندرت روی ارائه ارزش به مشترکین تمرکز می کنند.

تمرکز روی اهدافتان خوب است، اما اگر مشترکین شما احساس کنند که تمام ایمیلهای شما فقط سعی می کند که محصولات و یا خدمات را به آنها بفروشد، اشتراک خود را از لیست ایمیلهایتان لغو می کنند. "مردم دوست ندارند به فروش بروند، اما آنها دوست دارند خریداری شوند."

پیامهای ایمیلتان را فقط جهت تبلیغ محصولات و خدماتتان استفاده ننمایید. از آنها به عنوان حفظ مشترکینتان برای سرگرمی و تفریح استفاده نمایید. به آنها آموزش دهید، حس کنجکاویشان را تحریک کنید که در این صورت آنها چک کردن ایمیلهایشان را متوقف نخواهند کرد. اما این بدان معنا نیست که شما از پیام رسان های جداگانه برای سرگرمی مخاطبانتان استفاده نمایید. شما می توانید بسیاری از اطلاعات بازاریابیتان را در هم آمیزید و ارائه دهید. بنابراین صرف نظر از اینکه آن یک پیام تبلیغاتی، وصول سبد خرید یا پیام تایید سفارش باشد، خوانندگان شما پس از خواندن پیام احساس سرگرمی خواهند کرد. به یاد داشته باشید تا زمانی که فرستندگان ایمیل شما ارزشی را ارائه دهند، بازاریابی ایمیل شما به طور اساسی مورد تایید خواهند بود.

نکته: ایمیل همیشه منجربه فروش نمی شود. می توانید از آن برای حفظ چشم اندازهایتان و درگیر کردن مشتریان و آگاه کردنشان به طور چشمگیری استفاده نمایید.

با این نکاتی که در اختیار شما قرار گرفت زمان آن رسیده است طرح بازاریابی ایمیلتان را حسابرسی نمایید و نگاهی به اشتباهاتی که شما می توانید آنها را بهبود دهید بیندازید.


منابع


به اشتراک بگذارید :


مطالب مرتبط


آخرین مطالب


  • ارزش محتوا قبل از طراحی سایت

    ارزش محتوا قبل از طراحی سایت

    چهارشنبه 20 اردیبشت 1396
  • 69 سوال که عملکرد بازاریابی محتوای شما را بهبود می دهد

    69 سوال که عملکرد بازاریابی محتوای شما را بهبود می دهد

    پنج شنبه 14 اردیبشت 1396
  • بازاریابی بلاگی چیست و چطور از آن استفاده نماییم؟

    بازاریابی بلاگی چیست و چطور از آن استفاده نماییم؟

    شنبه 09 اردیبشت 1396
  • 6 نکته برای موفقیت در بازاریابی با ارسال پیامک

    6 نکته برای موفقیت در بازاریابی با ارسال پیامک

    شنبه 02 اردیبشت 1396
  • چطور یک کسب و کار آنلاین را شروع کنیم؟!

    چطور یک کسب و کار آنلاین را شروع کنیم؟!

    یکشنبه 29 اسفند 1395