; ; ;
لطفا چند لحظه منتظر بمانید...

بازاریابی بلاگی چیست و چطور از آن استفاده نماییم؟

بازاریابی بلاگی چیست و چطور از آن استفاده نماییم؟
4/83 از 5 بوسیله 3 رای

بلاگ چیست؟
واژه بلاگ از ترکیب "وب" و "لاگ" می آید که در سال 1990 آغاز به کار کرد. اما بعدها در نهایت به بلاگ که کلمه کوتاه تری ست ، برگردانده شد که منبعی است از اطلاعاتِ زندگی شخصی افراد. در آن زمان بلاگ ها به طور سنتی وب سایت هایی را می ساختند که بروزرسانی و آپلود به طور دستی انجام می شد و تعداد محدودی بلاگر تنها این مهارت را داشتند که چطور باید صفحات وب را بسازند.
این اتفاق تا اواخر دهه 90 میلادی ادامه داشت تا زمانی که بلاگرها پلت فرم هایی را توسعه دادند که در آن ها کار با بلاگ دیگر نیاز به آشنایی با کد نویسی و طراحی وب سایت نداشت. در اوایل سال 2000 وردپرس به وجود آمد و به سرعت به عنوان یکی از بهترین پلت فرم های ایجاد و مدیریت بلاگ رشد پیدا کرد.
بلاگ ها غالبا در رسانه های اجتماعی به دلیل ماهیت تعاملی آنها فشرده شده اند. قبل از به وجود آمدن بلاگ ها بازدیدکنندگان سایت مثل مراجعه به یک کتاب تنها به عنوان مهمان از آن استفاده می کردند و روشی برای تعامل و برقراری ارتباط تعاملی با وب سایت وجود نداشت تا اینکه بلاگ ها بحث کامنت را به وجود آوردند.
جنبه ی دیگر تفاوت بلاگ ها با وب سایت های سنتی در بروزرسانی آن هاست. بسیاری از وب سایت ها ثابت هستند به طوری که یکبار بالاگذاری شده و دیگر تغییری نمی کنند. اما در طرف دیگر بلاگ ها ، مثل وب سایت های خبری دائما در حال بروزرسانی هستند.
بسیاری از سازمان ها و کسب و کار ها از بلاگ ها برای نمایش اطلاعات و بروزرسانی های خود به مشتریانشان استفاده می کنند که این یکی از روش ها برای برقراری ارتباط با مشتریان است.
از اینجا، بلاگ ها به یک استراتژی بازارایابی جدید و موثر رشد پیدا کردند.

بازاریابی بلاگی


بازاریابی بلاگی چیست؟
بازاریابی بلاگی فرآیند رسیدن به هدف بازار کسب و از طریق استفاده از بلاگ می باشد. در ابتدا مالکان کسب و کار های بلاگ خود را از وب سایت شان جدا در نظر می گرفتند اما درنهایت امروزه برای مدیریت راحت تر و دسترسی سریعتر بازدیدکنندگان آن ها را با هم ادغام می کنند.
امروز، بسیاری از صاحبان کسب و کار ها از پلت فرم های وبلاگ مانند وردپرس هم برای وب سایت و هم برای وبلاگ خود استفاده می کنند. علاوه بر این ، به دلیل رشد سریع و استفاده راحت از وبلاگ ها ، بسیاری از کسب و کار ها فعالیت خود را با وبلاگ شروع کردند.


مزایا و جوانب مثبت بازاریابی وبلاگ
ماهیت وبلاگ نویسی با ایجاد محتوای جدید و برقرار ارتباط با مردم ایده هایی برای بازاریابی به وبلاگ نویس ها میدهد. در اینجا برخی از مزایای وبلاگ نویسی را مشاهده می کنید:
1. ارزان برای شروع و اجرا
پلت فرم های وبلاگ نویسی رایگان مثل وردپرس ، جوملا و ... وجود دارند که به کمک آنها می توانید ظاهر حرفه ای با قابلیت های بسیاری را نگهداری کنید و برند خود را به نمایش بگذارید.
2. استفاده آسان
استفاده از بیشتر ابزارهای وبلاگ نویسی ساده است. اگر شما قادر به انجام کپی ، چسباندن ، کشیدن و رها کردن و آپلود کردن هستید ، می توانید یک وبلاگ حرفه ای برای خود داشته باشید.
3. روش موثر برای داشتن ترافیک جدید و بازگشتی برای وب سایت
پیشنهادات خرید ، بروزرسانی ها و محتواهای جدید دیگری که به مردم می دهید ، دلیلی است برای برگشتن آن ها به وب سایت شما.
4. بهبود رتبه در موتورهای جست و جو
گوگل به طور به خصوص برای رتبه بندی اهمیت زیادی به محتوا میدهد و به همین دلیل بسیاری از سازمان ها از وبلاگ نویسی به طور ویژه برای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جست و جو استفاده می کنند.
5. به شما این امکان را می دهد که تجربیات خود را برای گرفتن اعتبار و اعتماد از بازار به نمایش بگذارید
مردم دوست دارند بدانند که با چه کسانی به کسب و کار می پردازند. با بلاگ شما می توانید خودتان را متخصص معرفی کنید ، مطالب مفید و باارزش تولید کنید که همه این کارها باعث می شود که مصرفت کنندگان هنگام پرداخت پول برای خرید محصولات یا خدمات شما، احساس خوبی داشته باشند.
6. برقراری ارتباط با بازار
در حالی که امروزه بیشتر کسب و کارها از توئیتر ، تلگرام ، اینستاگرام و ... برای تعامل با مشتریان استفاده میکنند ، وبلاگ های می توانند این قابلیت را به شما بدهند که با بازار خود در تعامل باشید. این توانایی رو ایجاد میکند که اطمینان خاطر برای مشتریان خود بسازد.
7. می تواند فراتر از محصولات یا خدمات شما برایتان پول بیاورد
شما می توانید پس از گرفتن ترافیک روی وبلاگ خود ، درخواست های تبلیغات یا اسپانسرینگ رو بپذیرید !

 

بازاریابی بلاگی


جوانب منفی بازاریابی بلاگی
1. زمان بر : ایجاد محتوای جدید و بروزرسانی آن می تواند مقدار زیادی وقت از شما بگیرد. استخدام نویسندگان مستقل و یک دستیار مجازی میتواند در این امر کمک نماید.
2. نیاز به یک جریان ایده پردازی همیشگی
در طول مدت زمان ، داشتن چیزهای جدید در وبلاگ یکی از بزرگترین چالش هایی است که وبلاگ نویسان با آن رو به رو هستند.
3. زمان زیادی طول خواهد کشید تا نتیجه آن را ببینید
اینترنت پر است از اطلاعات و مردم برای رسیدن به وبلاگ شما به زمان نیاز دارند.
4. خودش نیاز به بازاریابی دارد
شما از وبلاگ برای بازاریابی کسب و کارتان استفاده می کنید ، اما برای اینکار ، مردم احتیاج دارند که در مورد آن بدانند. پس باید خودتان هم برای معرفی وبلاگ از ابزار های بازاریابی استفاده نمایید.


چطور بازاریابی بلاگی انجام دهیم؟
ایجاد وبلاگ و استفاده از آن برای تبلیغ چند دقیقه بیشتر زمان نخواهد برد. اما این مدیریت و بازاریابی آن است که به زمان نیاز دارد.
1. ایجاد برنامه بازاریابی بلاگی. چه چیزی را می خواهید در وبلاگ خود به اشتراک بگذارید؟ اخبار ، مطالب ، منابع یا چیز های دیگر؟ اغلب چطور وبلاگتان را بروزرسانی میکنید؟ هر روز ، هر هفته یا ... ؟
2. وبلاگتان را بسازید.تصمیم بگیرید از چه ابزار وبلاگ نویسی میخواهید استفاده نمایید و سپس آن را با توجه به کسب و کارتان تنظیم کنید. مطمئن شوید که هم در وب سایت و هم در وبلاگ تان از یک لوگو استفاده می کنید ( اگر وب سایت و وبلاگ را از هم جدا کرده اید ) .اگر از ابزارهای وبلاگ نویسی رایگان استفاده می کنید حتما از دامنه اختصاصی برای آن استفاده کنید.
3. وبلاگ خود را با چندین پست پر کنید
خوانندگان دوست ندارند که وبلاگی رو با یک یا دو پست ببینند. حداقل 10 ، 12 پست به سرعت ایجاد کنید سپس در یک برنامه زمانبندی مشخص پست ایجاد کنید.
4. وبلاگتان را بازار کنید
خیلی ساده می توانید وبلاگ خود را با شبکه های اجتماعی یکپارچه کنید، بنابراین پست های وبلاگ شما به دست فالوئرهای شما در شبکه های اجتماعی می رسند.
5. کامنت ها را پاسخ دهید
به خاطر بسپارید که وبلاگ ها نوعی از رسانه های اجتماعی هستند، پس مردم سوال هایی خواهند پرسید ، جواب شان را بدهید.


منابع


به اشتراک بگذارید :


مطالب مرتبط


آخرین مطالب


  • ارزش محتوا قبل از طراحی سایت

    ارزش محتوا قبل از طراحی سایت

    چهارشنبه 20 اردیبشت 1396
  • 69 سوال که عملکرد بازاریابی محتوای شما را بهبود می دهد

    69 سوال که عملکرد بازاریابی محتوای شما را بهبود می دهد

    پنج شنبه 14 اردیبشت 1396
  • 7 روش که باعث می شود شما بازاریابی ایمیل خود را در هم بکوبید

    7 روش که باعث می شود شما بازاریابی ایمیل خود را در هم بکوبید

    دوشنبه 04 اردیبشت 1396
  • 6 نکته برای موفقیت در بازاریابی با ارسال پیامک

    6 نکته برای موفقیت در بازاریابی با ارسال پیامک

    شنبه 02 اردیبشت 1396
  • چطور یک کسب و کار آنلاین را شروع کنیم؟!

    چطور یک کسب و کار آنلاین را شروع کنیم؟!

    یکشنبه 29 اسفند 1395